V koncertnem ciklu GM oder se na večernih koncertih predstavljajo izbrani mladi slovenski glasbeniki in komorne skupine. V dosedanjih 25 sezonah je na več kot 700 koncertih cikla nastopilo prek 450 mladih izvajalcev, na njih pa so krstili več kot 80 novitet slovenskih skladateljev.
NOVEMBER 2016: Vokalno-instrumentalna skupina Ridiamo
Neža Vasle, Anja Šinigoj, Luka Juteršek, Tine Bec in Jaka Mihelač
Vokalno-instrumentalna skupina Ridiamo deluje pod mentorstvom prof. Edite Garčević Koželj. Člani ansambla se izobražujejo na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani in nastopajo tudi kot solisti. Kot komorna skupina so prvič nastopili leta 2013 na tekmovanju »Lazar Jovanović« v Beogradu, kjer so prejeli prvo nagrado, leto pozneje pa so na tekmovanju »Bruna Špiler« v Herceg Novem prav tako prejeli zlato priznanje in posebno nagrado za najboljšo komorno skupino. Njihov repertoar obsega dela od renesanse do sodobnosti, najraje pa izvajajo skladbe in priredbe iz slovenskega ljudskega izročila.
DECEMBER 2016: Oskar Longyka in Sebastian Bertoncelj
Violinist Oskar Longyka in violončelist Sebastian Bertoncelj sodelujeta v duu od poletja 2015. Poleg pouka pri profesorjih Roku Zgoncu in Milošu Mlejniku sta se dodatno izobraževala še na mojstrskem tečaju v Schaffhausnu (Švica) pri Wen-Sinnu Yangu, Jörgu Widmannu in Valeriju Sokolovem. Na tekmovanju Primoža Ramovša decembra 2015 sta osvojila tretjo nagrado, na Svirelu aprila 2016 pa prvo nagrado. Nastopata znotraj solističnih koncertov in festivalov v Sloveniji in Švici.
JANUAR 2017: Ansambel trobent AG
Urban Kolar, Jan Grčar, Kristjan Zupan, Blaž Turinek in David Čonč
Lani se je skupina petih trobentačev odločila, da sestavi komorno zasedbo trobent. Pri izbiri in uspešni dodelavi skladb jih vodi njihov mentor doc. Franci Kosem. Fantje so se združili predvsem z namenom, da poleg solističnih in orkestrskih izkušenj pridobivajo znanje tudi na področju komorne glasbe. Njihov izbor skladb je zelo širok, izvajajo pa repertoar od baroka vse do modernejših kompozicij. Skupino sestavljajo študentje dodiplomskega študija na Akademiji za glasbo pri profesorjih Francu Kosmu, Stanku Arnoldu in Tiborju Kerekešu. Letos so se udeležili 45. tekmovanja mladih glasbenikov TEMSIG in na državni ravni dosegli srebrno plaketo ter drugo nagrado.
FEBRUAR 2017: Zala Kravos
Zdaj štirinajstletna Zala Kravos je leta 2013 kot dvakratna zmagovalka Luksemburškega tekmovanja mladih solistov posnela skladbi Schuberta in Chopina za zgoščenko, ki je bila izdana ob 150-letnici glasbenega združenja UGDA. Leta 2012 je bila sprejeta v Glasbeno kapelo kraljice Elizabete v Bruslju, kjer je za njeno umetniško pot štiri leta skrbela svetovno znana pianistka Maria João Pires, od letos dalje pa kanadski pianist Louis Lortie. Uspešno nadaljuje tudi šolanje na Evropski šoli in Konservatoriju v Luksemburgu. Redno nastopa že od šestega leta in se je tako predstavila v 13 državah, tudi v ZDA in na Kitajskem. Sodelovala je na več mednarodnih festivalih, za seboj pa ima tudi vrsto solističnih recitalov in nastopov z orkestrom.
MAREC 2017: Valerie Albrecht, viola in Manca Dornik, harmonika
Violistka Valerie Albrecht in harmonikarka Manca Dornik študirata na Akademiji Sibelius v Helsinkih na Finskem. Od leta 2015 delujeta pod mentorstvom Mike Väyrynena,združuje pa ju strast do igranja Bacha in sodobne glasbe.Valerie Albrecht je diplomski in podiplomski študij z odliko zaključila na Guildhall School of Music v Londonu, trenutno pa je študentka v razredu Pirkka Simojokija. Manca Dornik je po končanem šolanju na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani (v razredih Ernöja Sebastiana in Klemna Lebna) eno leto študirala na ljubljanski Akademiji za glasbo, nato pa se odločila za nadaljevanje glasbene poti na akademiji Sibelius v razredu prof. Mattija Rantanena.
APRIL 2017: Janina Lorenci, saksofon in Lola Mlačnik, tolkala
Saksofonistka Janina Lorenci in tolkalka Lola Mlačnik sta se spoznali leta 2010 med študijem glasbe na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana, duo pa sta ustanovili leta 2014 ob ponovnem srečanju na Konservatoriju za glasbo v Amsterdamu. Minuli dve leti je bil duo uvrščen med najboljše komorne skupine na festivalu komorne glasbe v Amsterdamu. Umetnici se izobražujeta pri glasbenih pedagogih svetovnega kova, kot so Arno Bornkamp, Arnold Marinissen, Rachel Xi Zhang, Willem vam Merwijk, Ramon Lormans, redno pa se udeležujeta tudi mojstrskih tečajev pri Nancy Zeltsman, Jean-Denisu Michatu in Kyleu Horchu. Z duom sta bili uspešni na več mednarodnih tekmovanjih, aprila lani sta zmagali na mednarodnem tekmovanju Svirel, maja pa sta bili z osvojenimi 100 točkami (in posebno nagrado Paolo Serrao) absolutni zmagovalki v kategoriji komornih skupin na mednarodnem tekmovanju Paolo Serrao v Italiji. Duo redno koncertira na različnih recitalih in festivalih po Evropi, med drugim tudi na Grachtenfestivalu, enem največjih dogodkov za klasično in moderno glasbo na Nizozemskem.
MAJ 2017: Klavirski trio Ad hoc
Klavirski trio Ad hoc je začel delovati v oktobru 2015 pod mentorstvom zasl. prof. Tomaža Lorenza na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Tim Jančar študira klavir pri prof. Tatjani Ognjanovič. Prejel je več nagrad na mednarodnih tekmovanjih, lani pa je kot solist nastopil s Simfoniki RTV Slovenija. Ana Dolžan študira v razredu prof. Primoža Novšaka. Kot solistka je nastopila z Godalnim orkestrom Arseia, Obalnim komornim orkestrom, Orkestrom Slovenske filharmonije in Simfoničnim orkestrom SNG Maribor. Izak Hudnik študira pri prof. Milošu Mlejniku ter na Univerzi za glasbo na Dunaju pri prof. Reinhardu Latzku. Kot solist je nastopil s Komornim orkestrom Slovenske filharmonije in Orkestrom RTV, nastopil pa je tudi v ciklu GML in v slovitem Musikvereinu na Dunaju.
Datumi koncertov in več informacij
–
Nastopajoče je izbrala strokovna žirija v sestavi: Veronika Brvar (muzikologinja in glavna urednica revije Glasna), Črt Sojar Voglar (skladatelj in profesor na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana) in Boštjan Lipovšek (hornist, profesor na Akademiji za glasbo v Ljubljani in predsednik Zveze Glasbene mladine Slovenije). Žirija je, poleg izvajalski kakovosti, posebno pozornost namenila izvirnosti koncertnih sporedov ter upoštevanju slovenske in sodobne ustvarjalnosti.