Close

Not a member yet? Register now and get started.

lock and key

Sign in to your account.

Account Login

Forgot your password?

POLETNI GLASBENI TABOR V IZOLI

Med 21. in 29. julijem je v Izoli potekal mednarodni poletni glasbeni tabor, v organizaciji Glasbene mladine Slovenije in Kulturnega društva OFF. Petdeset udeležencev je na Obali obiskovalo tečaje oboe, fagota, harmonike ter kompozicije.

Mentorji v razredu oboe so bili Clara Dent Bogányi, solooboistka berlinskega radijskega orkestra, Germán Díaz Blanco, diplomant madridske akademije Reina Sofia ter oboistka Simfonikov RTV Slovenija Irmgard Anderl Krajter. Fagotiste so vodili Bence Bogányi, solofagotist filharmonije v Münchnu, Michael Tavernaro, ki ima za sabo bogato zgodovino sodelovanj v orkestrih v Evropi, Aziji in Afriki ter Ágnes Herpay z Akademije za glasbo v madžarskem Pecsu. Mentor v razredu harmonike je bil Roman Pechmann, profesor harmonike na celovškem glasbenem konservatoriju. Skladateljsko delavnico pa je vodil Dušan Bavdek, ki je diplomiral iz kompozicije v razredu Alojza Srebotnjaka na ljubljanski Akademiji za glasbo, kjer danes deluje kot docent za kompozicijo in glasbeno teorijo. Glasbenike sta spremljali Anna Korepova, diplomantka konservatorija v St. Peterburgu in tamkajšnja profesorica korepeticije in komorne igre ter Ibolya Huszics z Akademije za glasbo v madžarskem Pecsu.

Pouk je bil organiziran v prostorih izolske glasbene šole in osnovne šole Dante Alighieri. Od jutra do poznega popoldneva je deset mentorjev z mladimi glasbeniki ustvarjalo na urah individualnega pouka ter komorne glasbe, zvečer pa se je v tednu poletnega tabora odvijalo pestro koncertno dogajanje.

Na uvodnem koncertu v Besenghijevi palači so nastopili mentorji pedagogi. Poslušali smo Trio sonato v F-duru Georga Philippa Telemanna v izvedbi oboistke Irmgard Anderl Krajter, fagotista Michaela Tavernara in akordeonista Romana Pechmanna. Fagotist Bence Bogányi je predstavil skladbo sodobnegafinskega skladatelja Kalevija Aha, Solo V. Delo Roberta Schumanna, Adagio in Allegro, op. 70, sta zaigrala španski oboist Germán Diaz Blanco in ruska pianistka Anna Korepova. Madžarski mentorici, fagotistka Ágnes Herpay in pianistka Ibolya Huszics sta predstavili Orbánovo Sonato za fagot in klavir, koncert pa je zaključil Trio Francisa Poulenca v izvedbi Clare Dent Bogányi, Benceja Bogányija in Anne Korepove.

Edinstveno izkušnjo pa so doživeli mladi skladatelji iz razreda Dušana Bavdka. Sprejeli so izziv, da v dveh dneh napišejo novo skladbo za inštrumente, katerim je bil namenjen poletni glasbeni tabor. Tako smo slišali krstne izvedbe del Leona Firšta (Off Rondo za dve oboi, dva fagota in harmoniko), Nives Šebjan (Metulj za oboo solo), Ernesta Mikliča (List iz dnevnika za oboo in klavir), Janeza Pincoliča (Slike z juga za dve oboi, angleški rog, dva fagota in harmoniko), Sare Glojnarić (Movie Script Endings in Clara Barceló za klavir) ter Iztoka Kocena (Tango v spominu oslepelega za oboo fagot in klavir). Skladatej Erni Miklič je o izkušnji povedal: »V 48 urah napisati novo skladbo, ki je bila nato tudi izvedena, je bila velika preizkušnja tako za nas, kot tudi za instrumentaliste, saj so se morali novih skladb naučiti v slabih dveh dneh. To nalogo so vsi opravili odlično, zato lahko rečem, da je bil koncert res nepozaben. Glede na moje pretekle izkušnje, je bil to edinstveni seminar, kjer smo komponisti imeli možnost tako tesnega sodelovanja z instrumentalisti.«

V petek so na dveh zaključnih koncertih svoj program predstavili mladi udeleženci. Slišali smo skupno 36 glasbenih točk, od baročnih del Henryja Purcella in Johanna Sebastiana Bacha do glasbe današnjih dni.

V soboto se je poletni glasbeni tabor zaključil s koncertom orkestra, v katerega so se pod vodstvom dirigenta Nenada Firšta združili vsi mladi udeleženci skupaj s pedagogi. Na sporedu so bile skladbe baročnih skladateljev in nekaj lahkotnih, zimzelenih melodij.

Izoloje v času tabora obiskal tudi 18-članski jazz orkester, ki ga sestavljajo mladi glasbeniki mednarodne zveze Glasbenih mladin. Ti so se teden dni prej zbrali v hrvaškem Grožnjanu, kjer so na intenzivnih vajah pripravljali program jazzovskih evergreenov, nato pa se odpravili na evropsko turnejo in si za prvi postanek izbrali prav Izolo.